Recent content by Diablotastic

HomeBrewTalk.com - Beer, Wine, Mead, & Cider Brewing Discussion Community.

Help Support Homebrew Talk:

  1. Diablotastic

    DFH Bitches Brew

    Me and some buddies grabbed 3 bottles yesterday...$11 bucks a pc....mighty tasty
  2. Diablotastic

    DFH Bitches Brew recipe?

    So I tried a DFH bithces brew last night..great beer...has anybody given this recipe a shot? I kinda picked up a hint of grapes in the end...maybe from the Gesho Root? Anyways, heres a bit of blurb fromt he DFH site..what exactly does the 3 thread vs 1 thread refer too? a bold, dark beer...
  3. Diablotastic

    Weird head on IPA.

    Whats a crag? lol Could it be as simple as an overcarbonation? I remember having some inconsistancy with carbination when I was bottle conditioning. Maybe it was warmer when your bottles were storing and the yeasties went to town
  4. Diablotastic

    Any body ever Re-carb left over commerical draft KEG beer?

    Yeah it's lost a little bite at this point.....i'll report back once its re carbbed
  5. Diablotastic

    Any body ever Re-carb left over commerical draft KEG beer?

    Yeah ive got an empty corny so im in the process of racking it now....just pulled a pint and it aint all that bad...flat but not as stale as I woulda figured. I have this old beat up Sanke connection i was contemplating using but I was missing a few fittings...think i'll overhaul it for next...
  6. Diablotastic

    Any body ever Re-carb left over commerical draft KEG beer?

    Yeah both my cornies were filled at the time :) ... now ...not so much lol
  7. Diablotastic

    Any body ever Re-carb left over commerical draft KEG beer?

    So I got about a 1/4 left of a Sierra Nevada 1/2 barrel i picked up for a party we had recently. Originally tapped on Sat night. We used one of those standard picnis taps witht he hand pumps. It's been in the fridge since and I'm thinking I could transfer this to a corny and put it on gas to...
  8. Diablotastic

    Brewtunes

    Great choices....love The Unseen
  9. Diablotastic

    Brewtunes

    Metal it is of all kinds.....Metalcore, Deathmetal, Black metal...oh and punk and hardcore At the Gates (slaughter of the soul) is in my top 10 metal albums....oh and inflames rocks too Goes along well with the Metal Kettle Brewery :mug::rockin:
  10. Diablotastic

    Weissbier Bee Cave Brewery Bavarian Hefeweizen

    Thinking about using a little bit of natural vanilla extract and natural banana extract at kegging.....thoughts?
  11. Diablotastic

    Half barrel only has 13gallon capacity?

    Yup...metric keg it is lol....It was filled with New Castle at one point in its life :0
  12. Diablotastic

    Half barrel only has 13gallon capacity?

    I coulda sworn half barrels were 15 gallons....is it possible for it to only be 13? I'm pretty sure i was only able to squeeze 13gallons of beer into my convetred keggle (had to leave 1g behind) Of course this was the maiden voyage and the brew day from hell
  13. Diablotastic

    10 gallon batch question (BM's Centennial Ale) NEED SUGGESTIONS?

    Yeah I was thinking cent two....i wanna use up the cascade i have so will try the casc @ 5 for aroma and go with the cent @ 20.....thanks
  14. Diablotastic

    10 gallon batch question (BM's Centennial Ale) NEED SUGGESTIONS?

    Si I'm trying my maiden voyage into 10 gallon AG batches I've got a bit of an issue and I'm already into the boil lol I'm about a 1/2oz short on cascade...additions are as foolows CENT 55mins CENT 35mins CASC 20mins Casc 5mins (oops!!) Soooo...i need to sub something in our move...
  15. Diablotastic

    Safale S-33 Experience

    I did BM's Belgian Blonde...1st with a liquid Wyeast (the belgian wit yeast i think) very tasty For my second attempt i used an S-33 I had lying around...I wasn't too crazy about the outcome...just seemed to lack that good belgian estery taste...kinda bland imho but it coulda been anything as...
Top