strange thing !!!!!! - Home Brew Forums

Register Now!
Home Brew Forums > Home Brewing Beer > Beginners Beer Brewing Forum > strange thing !!!!!!

Reply
 
Thread Tools
Old 10-12-2008, 10:08 PM   #1
WheaYaAt
Recipes 
 
Sep 2008
New Orleans, Louisiana
Posts: 205


ok so i bottled my 2.5 gallon batch of chocolate almond stout about 2 weeks ago. well i wanted to conduct a little experiment. so when i bottled, i filled 12 of them 3/4 from the top of the cap and i did the other 12 about 2 inches from the cap. so i go to try one right...... weeeelllllll, first i tried one that was 2 inches from the top. -BEER, DEFINITELY BEER, BUT FLAT AND NO HEAD RETENTION WHAT SO EVER, AND COULD NOT TASTE THE ALMOND EXTRACT AT ALL, KINDA GAVE ME A HEADACHE.... LIKE STRAIGHT LME- next i tried the one that was 3/4 from the top of the cap - MAN, 2-3 INCHES OF HEAD, ALMOND WAS THERE AS THE AFTER TASTE AND REALLY GOOD, COULD USE ALITTLE MORE TIME, BUT WAY BETTER- any ideas???? -Lee
__________________
Na Listen, you two make me loose count again, I'ma' shoot me a motha' F$%#a' and we gonna be splitin' this thang foe' ways HEA? -Kirby

 
Reply With Quote
Old 10-12-2008, 10:14 PM   #2
Parker36
 
Parker36's Avatar
Recipes 
 
Sep 2007
Lesotho
Posts: 4,742
Liked 22 Times on 20 Posts


Do you have a bottling wand? You are supposed to fill the bottle right to the top with those and when you remove it, the perfect amount of head space is left. Leaving too much room means there is too much space for the CO2 that is given off to move into before it has to be absorbed by the beer, meaning it stays flat.

PS: Take it easy on the caps lock

 
Reply With Quote
Old 10-13-2008, 03:35 AM   #3
WheaYaAt
Recipes 
 
Sep 2008
New Orleans, Louisiana
Posts: 205

well the first beer i tried was put in the fridge and cooled. that is the one that had no head. well i opened 3 that were room temp and they went crazy. 3 inch head on it. why is the cooled beer lacking head. ????
__________________
Na Listen, you two make me loose count again, I'ma' shoot me a motha' F$%#a' and we gonna be splitin' this thang foe' ways HEA? -Kirby

 
Reply With Quote
Old 10-13-2008, 03:57 AM   #4
Edcculus
 
Edcculus's Avatar
Recipes 
 
Jun 2007
Greenville, SC
Posts: 4,546
Liked 48 Times on 45 Posts


Leave it in the refrigerator longer. If I am remembering correctly, cold liquids hold much more CO2. When it is warm, all of the carbonation wants to escape quickly. If you leave it in the fridge for a few days, you let the CO2 even itself out in the beer.

Also, 2 weeks is slightly low on how long you should let beer bottle condition. I'd let is sit for another week before chilling more.

 
Reply With Quote
Old 10-13-2008, 04:08 AM   #5
WheaYaAt
Recipes 
 
Sep 2008
New Orleans, Louisiana
Posts: 205

hey thanks bro, and yeah i figured it was a little short but i like to try one every week after bottling. to get the taste right you know. i learn alot that way. but thanks again.
__________________
Na Listen, you two make me loose count again, I'ma' shoot me a motha' F$%#a' and we gonna be splitin' this thang foe' ways HEA? -Kirby

 
Reply With Quote
Old 10-13-2008, 04:17 AM   #6
BuffaloSabresBrewer
 
BuffaloSabresBrewer's Avatar
Recipes 
 
Sep 2007
Posts: 2,218
Liked 17 Times on 13 Posts


Posting the same question in multiple threads I see.
__________________
Quote:
DeathBrewer:
maybe i'll post an ad:

Single male seeks double-jointed supermodel who owns a brewery and grows her own pot. Access to free concert tickets a plus!

 
Reply With Quote
Old 10-13-2008, 04:26 AM   #7
WheaYaAt
Recipes 
 
Sep 2008
New Orleans, Louisiana
Posts: 205

kinda sorta, don't call 5 0 ok !!! LOL
__________________
Na Listen, you two make me loose count again, I'ma' shoot me a motha' F$%#a' and we gonna be splitin' this thang foe' ways HEA? -Kirby

 
Reply With Quote


Reply
Thread Tools


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Something strange ChefyTim All Grain & Partial Mash Brewing 10 09-14-2009 09:53 AM
this is strange, hammer1 General Beer Discussion 4 04-20-2009 05:09 AM
Yet another strange thing that came to me for Free, HELP IDENTIFY TerapinChef Equipment/Sanitation 4 12-17-2008 06:53 PM


Forum Jump